Thursday, July 2, 2009

Disebabkab 'BABI' DAP Kuar Pakatan

ALOR SETAR 2 Julai – Tindakan DAP Kedah keluar daripada pakatan pembangkang negeri ini adalah serius dan bukan diperbesar-besarkan media seperti yang didakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su berkata, keputusan tersebut muktamad setelah kesemua ahli DAP negeri sebulat suara bersetuju untuk bertindak sedemikian.

“Kami telah menghantar surat kepada jawatankuasa tertinggi parti untuk memaklumkan bahawa DAP ingin keluar daripada pakatan pembangkang negeri Kedah.

“Sekarang kami hanya menunggu kelulusan daripada pusat sama ada DAP Kedah akan kekal di dalam pakatan pembangkang negeri ini,” ujarnya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam DAP Negeri Kedah membuat kejutan apabila mengumumkan untuk keluar daripada pakatan pembangkang negeri ini kerana tidak yakin dengan keadilan kerajaan negeri dalam mentadbir negeri.

Keputusan tersebut antara lain berpunca daripada kegagalan kerajaan negeri menangani isu merobohkan tempat penyembelihan babi di Kampung Berjaya semalam.

No comments:

Post a Comment